Louise Thunberg
Customer Success Manager – Sales & MarketingHej Louise!
Hur kom det sig att du hamnade på Mercur?
Jag arbetade tidigare med systemintegration och var sugen på business intelligence, samtidigt som jag hade erfarenhet som ekonomiassistent. Mercur blev en perfekt kombination av vad jag gjort tidigare och vad jag ville göra framöver.
Vilka arbetsuppgifter tycker du är roligast?
Att sätta mig in i kunders utmaningar, förstå deras processer och omsätta det i praktiska funktioner i Mercur Business Control.
Berätta hur en arbetsdag kan se ut?
Jag har stenkoll på mailen så jag börjar med att sortera inkomna mail. Ser över vad som behöver göras direkt och vad som kan göras senare i veckan. Därefter betar jag av några punkter från att-göra-listan, kanske bollar något med en kollega. Vissa dagar följer jag med en säljare ut till potentiella kunder. I dessa möten är jag produktspecialisten som svarar på tekniska frågor och visar hur Mercur kan användas i deras verksamhet. Jag gör även tidsuppskattningar för nya projekt, skickar förbättringsförslag till vår utvecklingsavdelning, bygger prototyper och håller föreläsningar. Ja ni hör, det är en mycket omväxlande roll jag har!